H.C. Andersen Børne- og Ungehospital

SKOLEN OUH
Skolen OUH er åben for alle undervisningspligtige børn fra 0. - 9. kl. Undervisningen varetages af 3 lærere.
Lærerne lægger vægt på, at skolen opleves som et trygt være - og lærested, hvor der tages udgangspunkt i det enkelte barns situation, læring og trivsel.
Skolegang er med til at stimulere og adsprede barnet og har en central plads i barnets/den unges hverdag under indlæggelsen. Skolen fungerer som en del af børnehospitalets tværfaglige samarbejde og bibringer med observationer af barnets faglige funktioner og trivsel.
Ved at følge undervisningen i Skolen OUH, får barnet/den unge bedre mulighed for at genoptage skolegang i egen klasse. Ved længerevarende indlæggelser tilrettelægges undervisningen i samarbejde med barnets hjemskole, således kontinuiteten i barnets/den unges læring. Kommunikation og samarbejde med forældre vægtes. Har barnet særlige forudsætninger for læring og trivsel, bedes disse formidlet til lærerne.

Skolen OUH fokuserer på det raske hos barnet, hvor skoletiden gerne skal være barnets/den unges frirum på hospitalet og tilråder, at forældrene ikke deltager i undervisningen.
I skolen tilbydes undervisning i forskellige fag, dog hovedsageligt i dansk, matematik og engelsk.
Medbring gerne egen skoletaske med bøger/computer/ipad og uni-login.
Skolen OUH kan være behjælpelig med alderssvarende materialer til de pågældende klassetrin og fag.
I samarbejde med hjemskolen giver Skolen OUH vejledning til prøvefagene i 9. kl.

En del af skoledagen er også individuelle og fællesskabende praksis/musiske aktiviteter som samfundsfag, musik, idræt, håndværk og design.
Skolens fysiske rammer er 2 lokaler - der indrettes i forhold til de elever, som grundet deres sygdom skal være isoleret.
Undervisningen foregår i skolelokalerne i det omfang barnets tilstand og behandling tillader det. I særlige tilfælde er der mulighed for undervisning på sengestuerne.

Åbningstid
Mandag: kl. 8.30-13.30
Tirsdag: kl. 8.30-13.30
Onsdag: kl. 8.30-11.30
Torsdag: kl. 8.30-11.30
Fredag: kl. 8.30-11.30

Ferie
Skolen OUH er åben på skoledage og følger Odense Kommunes ferieplan.

Skolen OUH: 6541 3880/2051 8080

Lærerne træffes bedst mandag til fredag mellem 07.45 - 8.30 og fra 12.00- 14.30.
Anne.Risager.Nyhøj@rsyd.dk
Anita.Thinggaard.Jepsen@rsyd.