SFO2 / Klubben

Klubben (SFO-2)
”Klubben”, SFO-2, er målrettet aldersgruppen 4. klasse, hvor de pædagogiske aktiviteter har fokus på at understøtte at flere børn får et aktivt og meningsfuldt fritidsliv. Dette betyder også, at der vil være fokus på etablering af nye fælleskaber, læring, motivation, tryghed og trivsel.
Klubben vil være medvirkende til, at børnene får et godt afsæt for overgangen mellem børnemiljø til ungemiljø.
Vi prioriterer, at børnene kommer mindst 2 gange om ugen.

På Provstegårdskolen vægter vi elevmedbestemmelse og vi opretter derfor hvert år et elevråd. Her er eleverne med til at bestemme klubbens aktiviteter. Eleverne har fået prioriteret, at mad og spisning er vigtig for dem. Derfor har vi et køkken, hvor vi laver mad flere dage om ugen.
Vi samarbejder med nærliggende skoler samt forskellige idrætsklubber og andre foreninger for at skabe en spændende hverdag for jeres børn. Favoritten samarbejder også med Fritidsvejledningen ift. at få skabt sunde fritidsaktiviteter for børnene.
Transport til de forskellige aktiviteter foregår på cykel.