Sportsklasse på Provstegårdskolen

Når man går i sportsklasse på Provstegårdskolen, har man et skema der er tilpasset, så man tirsdag og torsdag kan morgentræne eksternt i de enkelte klubber.
Der er undervisning i alle obligatoriske fag, og fagligheden vægtes højt, så man skal forvente at få lektier for.
Dog tilrettelægges undervisningen samt lektierne, så det er rimeligt i forhold til de unge og deres travle hverdag.

ww
Fordybelse, faglighed og fællesskab

Vi lægger vægt på den alsidige idrætsundervisning. Vi kommer også igennem mange forskellige aktiviteter i ”Min sport”, hvor man prøver hinandens idrætsgrene såsom ishockey, badminton, fodbold mv.
I disse timer er der høj intensitet, da alle er motiverede og dygtige til deres sport.

ishockey

Når man starter efter ferien, er der adskillige intro-aktiviteter på skolen efterfulgt af en overnatning, hvor teambuilding og hyggeligt samvær vil være i højsæde.
I 9. klasse tager vi på lejrskole, hvor turen eksempelvis går til Bornholm.  Afslutningsvis tager vi en dagstur til København eller Århus,  hvis vores økonomi tillader det.

111
Billedet her er fra vores lejrskole til Bornholm, hvor der gøres klar til træklatring.

I vores nuværende sportsklasser oplever vi et stærkt fællesskab, og generelt positive og engagerede elever, der er glade for at gå i 8.s og 9.s.

1234