Tidlig indsats

Udgangspunktet for strategien i Odense Kommune er en viden om, at de første 1000 dage i et barns liv er de vigtigste. Det er vi ude over, når eleverne starter i skolen. Det fritager os ikke for et ansvar for at handle og gribe ind, hvis vi ser en elev, der ikke trives eller lærer.
Vi arbejder tæt sammen med elevens forældre.

Foruden et stærkt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere har vi fokus på fravær og for sent fremmøde. Vi har retningslinjer for, hvordan vi handler, hvis en elev har et stort fravær eller hyppigt kommer for sent i skole.

Indsatserne bygger på et tæt samarbejde med forældrene og eventuelle eksterne instanser.
Vi har et fast team af skolepsykolog, socialrådgiver og familiekonsulent på skolen én gang om ugen, hvor personalet kan få sparring på et uformelt plan